Tuesday 21 June 2011

BUKIT BROGA :)

Bertarikh 19 June 2011 :D


First time jejakkan kaki kat Bukit Broga :) Best gila . Dapat usha pemandangan dari atas bukit yang luas and cantek . Say Alhamdulillah Thank You Allah for the most beautiful creations . 
Okey, actually nie sume plan Hadi . My senior kat FIM , die ajak aku p sane kebetulan aku tak penah langsung usha bukit tu cmne . So, aku pon join the club, and aku bawak Zack, Hadi pulak bawak sorg membe die . Kitorg gerak dari kc dlm kol 2.45 am . Sampai Bukit Broga memang awal gila bapak r dalam kol 3.30 am . Sumpah memang takde org . haha excited punye pasai ann . And kitorg stay tdoq dlm kete sampai la kol 4 pg lebey cm tuu la . 


kat petrol PEKAN SEMENYIH nie la kitorg stay
sekejap sebelom p naek bukit
Teruskan perjalanan sampai ke tmpt parking . Lepas sume da bangon, get ready na naek :D Keperluan yg patot d bawak, bawak . First2 mmg excited gila babi punye, sampai ats perghhhh kaki waa kejang ooo .. Na naek punye la cm gila, asyek benti jee rest for a while . 
Sampai da :) Cehhh baru bukit pertame, hehe . Bukit pertame mmg tak nmpk sgt sb rendah ag, tp bley nmpk la pokok pokok, hutan hutan hijau . Cantek, mmg cantek . Kalau tak cantek takde nye org daki bukit nie oi . haha kann ? Tak berape na perasan waktu tu kol bape . Sb terlalu terpukau , haha


Daki ag, sampai la ke bukit yg kedua . Bukit kedua nie la yg aku buang segala sisa dlm perut aku . ahaha paham kann2 ? Antara bukit pertame ngn kedua nie takde la jaoh beno tp mybe aku and Zack tak makan, jadik kitorg muntah . Muntah biase biase jee, kua air . Lame gak kitorg berteleku kat situ . Bnyk ragam na naek bukit ngn pompuan ann, tulah sape suruh ajak pompuan . haha 
Agak sekian lame benti, kitorg pon teruskan perjalanan tuk naek bukit yang treakher . Jalan die agak bercerum tp kene stamina yg kuat la . 


yeyyy :)
SELAMAT DATANG ! Tepat kol 6.35 am kitorg sampai kat bukit paleng ats :) Time tu rase cm na menjerit sekuat aty taw . Syukur sgt . Tak pernah usha pemandangan yg cantek gila ! wowww ! Terpukau sekejap . Snap2 pic, sambil tu berangan kalo kitorg ade rumah kat situ . haha Tak sala ann ? Say SubhanAllah :)) Sambil berangan usha usha pemandangan . Dapat rase beza nye angin ats bukit and angin bawah bukit , hehe Lepas puas menjelah, usha usha pemandangan kitorg pon turun la sb muke sume nye da letih tahap gaban !






Time na turun tu, perghhh bapak laju . Da bley maen ROLLER COSTER haha Sampai satu site tu aku terlebey laju smpai aku terlanggar Zack and Zack terlanggar Hadi  haha Tgk muke Hadi cm na mara jee . Sori :( Mne na taw bukit tu cm tu , bukan sala aku walaupon die da bg taw awl2 supaye slow2 haha tp aku yg degil :p 
Sampai kc dalam kol 9.30 am , aku ngn Zack tak ikut dorg p makan sb tak larat . So, blk je la . Agak penat . Tp seronok :)) Hope one day bley p ngn family pulakk .


muke letih, :(


masing masing tgh layan perasaan huhu
peace ;))



Tengs for reading my story dude :)

No comments:

Post a Comment