Sunday, 23 October 2011

Hajat Tercapai =)

Huii huii huiii :)
ahaks !
Sebelom nie ade satu entry aku pasal 
duet PTPTN masuk kann2 
Tapi entry aku kali nie na cite pasal 
PTPTN jugak tp duet kuar pulakk heeeee
Tak suke tak suke tp
terpaksa suke jugak sb nie da tersimpan 
lame dalam hati na beli taw :(
Lepas jee aku dapat taw duet PTPTN da masuk, 
aku bersama ngan budak uma plan 
shopping kat TS , 
kebetulan dorang pon tgh masyukkk
memang aku ade geng laa na joli sakan !
kuangkuangkuang
Kebetulan pulak mase tu hari Khamis and
housemate aku ade yg takde kelas petang
so, boley la join aku :D
Denga cite macam ramai je ann
padahal yg pegi nye 3 orang jee !
hampehh !
Biase la janji melayu memang cm gini :P

Husshhhh bes nye tgk barang barang cm gini 
time ade duet .
Cube kau tgk time kau tgh sengkek, kering,
tak berdeuet langsung,
cm mane perasaan kau ?? huh !
Sukar di gambarkan cam ane la aku meratapi
sambil memegang barang yg aku gila sgt tu 
heeeee

budak nie nanges comel laa
kalo aku yg nanges ?? hehehe
Okey, da boley stop cite pasal nanges da :D
Cite pulak ape yg aku beli yee :))
Wey org kalo da gila satu bnde tu sanggup
harungi ape2 cobaan yg datang taw :D
Macam aku !
Walaupon hujan lebat gila punye , 
ade hati ag tu na round2 kat BB ..
Yang dua org tu terpakse la ikut na takna kan .
Lepas da penat round kat BB,
try cari kat TS pulak ..
*weeeeeee*
Da jumpe ! 
Alhamdulillah :))
Penat belek membelek , 
Penat jugak cek itu ini , 
akhir nye aku beli satu handbag comel :))


Aku tak suke color merah tp
aku kena beli color merah jugak
sb color merah nie la color yg paleng
cantik & nmpk comel :D
Harga cume RM 40 je !
Bile da bnyk duet, RM40 tu da macam 
RM10 je bg aku :DD

Second item
Tadaaaaaaaaa :)


Aku suke color die .
Wane wani :))
Tp color die da luntuh sb basuh hari tu :(
Baju nie ade kat kedai TS otw g BB .
Nampak jee baju nie terus try & pegi bayar . 
Da tak kisah housemate aku kata da time nie :P
Tu la aku punye gila , 
tak suke denga nasihat orang .
Alik alik round kat BB, jumpe cm gini
tp harga ag murah , 
Nyesal beb ! Ala takpe
beza RM5 je pon (kata kata orang kaya hahaha)

Aku gile tp sekurang kurangnye
gile aku tak kacau org 
&
tak pinjam duet orang tuk aku 
p shopping :))



Yiippppiiii ! Duet PTPTN da masuk !

Hyeeepp :)
Aku berkira kira & mula terfikir kalo
la time cam gini aku dapat duet PTPTN kann
bagusss :)) 
Dengan senyum yang lebar sampai ke telinga
aku berangan ! hahaa
Da boley maen kira kira da bulan nie bape kali aku 
mintak duet sb na makan tapi bukan makan betul :DD
aku wat p joli ! haha jahat nyee aku :P
Minggu lepas baru je mintak takkan ary nie (17/10)
na mintak duet ag kott ?  haishhh

Hari berganti hari, 
masa berjalan dengan pantas nyee ...
And tanpa diduga YEYYYYYYY !
duet PTPTN da masuk ! 
Yahoooooo ! 
Aku la orang paleng bahagia mase tu sb memang 
aku tunggu selama 2 bulan nie :)) 
Hahaha 
Siap ade orang bgtaw ag yang duet PTPTN da masuk :DD
suke nyeee saya  .... 
Terima Kasih la kat orang tu sb sudi share 
benda benda penting cm gini (bg aku je penting)
hehehehe
Korang penah tgk berok dapat pisang camne upenye ?
ha cm tu la upe aku , bukan rupe berok tu la
rupe aku meloncat kegembiraan la !
tak terkata lepas bace status org yg bgtaw aku tuu :))
da macam org cacat pon ade sb tak terkuar
kata kata yg aku na cakapkan ! hahaha


ha cam nie pon ade , tp aku rase
aku ag teruk kot . haha
tnye jee la ngan roomate aku cam ane
aku lepas taw duet da masuk !
meroyan doe !
Alhamdulillah, cita cita aku . Cita cita ke ??
Impian pon boley , tercapai :)) 
na beli handbag and baju .. 

Tengs for reading my story dude ;)




Saturday, 22 October 2011

Perbezaan antara SUKA, CINTA & SAYANG

Hyepp ;))
Sebelum kat sesape tu na bercinta, 
baek bace artikal nie dulu and
klasifikasikan korg suka cinta or sayang 
pasangan korang :D

Saat kau MENYUKAI seseorang, kau
ingin memilikinya untuk keegoanmu
sendiri.

Saat kau 
MENYAYANGI seseorang, kau
ingin sekali membuatnya bahagia dan
bukan untuk dirimu sendiri.

Saat kau
 MENCINTAI seseorang, kau akan
melakukan apapun untuk kebahagiaannya
walaupun kau harus mengorbankan jiwamu.

Saat kau menyukai seseorang dan berada
disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku menciummu?"

Saat kau menyayangi seseorang dan
berada disisinya maka kau akan
bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"

Saat kau mencintai seseorang dan
berada disisinya maka kau akan
menggenggam erat tangannya...
SUKA adalah saat ia menangis, kau akan
berkata "Sudahlah, jgn menangis."
SAYANG adalah saat ia menangis dan kau
akan menangis bersamanya.
CINTA adalah saat ia menangis dan kau
akan membiarkannya menangis dibahumu
sambil berkata, "Mari kita selesaikan
masalah ini bersama-sama. "
SUKA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan
dan menawan."
SAYANG adalah saat kau melihatnya kau
akan melihatnya dari hatimu dan bukan
matamu.
CINTA adalah saat kau melihatnya kau
akan berkata,"Buatku dia adalah
anugerah terindah yang pernah Tuhan
berikan padaku.."

Pada saat orang yang kau 
SUKA
menyakitimu,maka kau akan marah dan
tak mau lagi bicara padanya.

Pada saat orang yang kau 
SAYANG
menyakitimu,engkau akan menangis
untuknya.

Pada saat orang yang kau 
CINTAI
menyakitimu,kau akan berkata,"Tak apa
dia hanya tak tau apa yang dia
lakukan."

Pada saat kau suka padanya, kau akan
MEMAKSANYA untuk menyukaimu.

Pada saat kau sayang padanya, kau akan
MEMBIARKANNYA MEMILIH.

Pada saat kau cinta padanya, kau akan
selalu 
MENANTINYA dengan setia dan
tulus...
SUKA adalah kau akan menemaninya bila
itu menguntungkan.
SAYANG adalah kau akan menemaninya dia

saat dia memerlukan.
CINTA adalah kau akan menemaninya tak
perduli bagaimana pun keadaanmu.
SUKA adalah hal yang menuntut.
SAYANG adalah hal memberi dan menerima.
CINTA adalah hal yang memberi dengan rela




Friday, 14 October 2011

Terima Kasih Banyak Banyak

Assalamualaikum & Hye kawan :)
hehehe

Tengs kawan sb sudi maafkan saya
Tengs kawan sb dengar masalah saya
Tengs kawan sb sudi bergelak ketawa dengan saya
Tengs kawan sb awak selalu ade disisi saya
Tengs kawan sb sudi kawan dengan saya balik 
Tengs kawan sb celikkn mata saya yg buta nie
Walau buruk camne pon perangai saya , Tengs sb sudi terima
keburukkan saya dengan hati yang iklas :)
Berhari hari saya membilang hari untuk jujur dengan
awak tapi saya tak sampai hati na bagi taw
Sb saya takut nanti kehilangan orang yang saya sayang 


Maaf sb selalu saketkan aty awk
Maaf sb selalu kata belakang awk
Maaf sb selalu abaikan awk
Maaf sb selalu tinggal kan awk time awk perlukan saya
Maaf sb selalu tinggikan suara bila bercakap
Maaf sb selalu cubit2 awk sampai lebam *kot
Maaf sb selalu mungkir janji
Maaf sb selalu susahkan awk
Maaf sb saya talam dua muka 


MAAF KAWAN :'(


Saya tak pandai na minta maaf dengan
kata2 pujangga
Saya tak pandai na bermain ayat puisi
Saya tak pandai na jaga hati awk
Saya tak pandai na jaga air muka awk


Ini je yg boley saya wat tuk minta maaf dengan awk
Awk adalah ibubapa sy yg kedua :)
MAAFKAN SAYA :( iloveyoukawan <3