Saturday 11 February 2012

Ada apa dengan 2 FEBRUARY 2012 ?

Long time no see yaa my sweetheart :) 
Sory, kerana busy start naek sem ni.
Disetiap permulaan haruslah dibaca Bismillah dan diakhiri dengan Alhamdulillah .
Bagitu lah seharian hidup kita .
Sebelum nak memulakan suatu kerja .
Kerja yang belum kita pernah buat, mesti rasa berdebar kan ?
Berdebar macam nak jumpa secret admire kita tu hihi

Entry kali ini, saya nak cerita pasal kolej kesayangan saya!
sayang sangat ke ? wekk :P
Rasa macam sekejap je dah naek sem3
Sem3 ini lah yang banyakk sgt keluar duit :(
Nak pakai buat ini, buat itu haihhh
Duit tu pergi macam air mengalir macam tu aje 
Sem3 ni kami satu batch ada kelas pra-praktikal industri 
walaweh, aku paling tak suka kelas ni la!
Merasa jadi server, cashier, manager and chef of the day :D
Ingat kan senang la nak buat semua tu dalam satu masa
tapi alik2, haihhh susahnya . Banyak sgt kerja .
Tengoktengok aku adalah orang terawal terpilih untuk jadi MOD-
Manager of the Day untuk 2Februari 2012 :) / :(
Okey bila dah start dapat tahu tu, memang menggelabah gilagila
gelisah, tidur malam pon tak lena
sumpah tak tipu, mungkin jadi pada aku aje kot sebab 
aku ni menggelabah sikit .
Dah tahu dah nak dekat MOD tu, lagi buat kerja sambil lewa 
hahaa barang tak cari la, proposal tak siap lagi laa
Nasib baek sangatsangat MOD aku berpartner :))

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *  * * *
CHECK LIST 
Customer 30 pax : Cukup 30 tapi sorang cancel last minute, arghhh!
Centre piece on guest table : Done ! :)
Staff uniform : Done! (MOD tiga hari berturut turut ke ou cari baju :D)
Schedule : Done! 

Okey bila semua dah settle, hati ni mula rasa tak tenang
kenapa, kenapa dan kenapa ?
arghhhhhh tetiba pulak hujan maghrib tu :(
Risau customer yang reserve tak datang .
Tapi Alhamdulillah :) Ada orang yang nak ganti (terpaksa bagi murah) :D

TIME OPERATION 

Budak2 kitchen yang buat main course, appetizer, soup, and dessert :))
Dorang yang buat dessert tu semua :D
Suasana dalam kitchen
Kay dengan periuk belanga hihi 
Saya punya COD (chef of the day :)) sory tak taw rotate. bangang
Peneng dok nyibuk kat kitchen dengan Kay 
Tudung purple tu my Lecturer , Miss Amy and my MOD partner Aishah 
My stewards Tomok Rubini and Akmal
Saya punya penjaga duit hihi Syuhaila
Barisan staff2 Hana Fina Luqman Syuhaila and Asiah


Okey, takda apa nak cite da 
Semua settle! Alhamdulillah :)
Miss kate okey , sebab kitorang baru first time :)
Nak lagi terbaek!
Lepas ni kena fikir pasal COD pulak, haihhh

Tengs for reading and komen gambar saya dalam hati awak2 :DD

No comments:

Post a Comment